fredag 5 oktober 2012

Mindre miss

Sedan sist så har killarna lastat tidskrifterna i följande ämnen: Numismatik, Politisk ekonomi, Religionsvetenskap, Resor, Sjöväsen, Skrivkonst, Sport, Språkvetenskap, Statistik, Statsvetenskap, Sällskap, Teater, Teknologi och just nu sysslar de med Teologi. Allt utom Teknologi fanns på Sparta. Teknologi stod i den gamla delen av Gastelyckan, så i morse körde jag dit för att guida lastarna och ge dem ytterligare ett inpasseringskort. Det var bara ca 60 meter böcker, så det tog inte så lång tid.

I förra veckan lämnade jag in ett två-sidigt dokument med klagomål till firman som installerat den nya compact-anläggningen. Jag fick en ursäkt tillbaka, med löfte om att en tekniker skulle komma i den här veckan. Det gjorde han verkligen, och han konstaterade det som vi redan visste - att programmeringen av anläggningen inte har fungerat. Teknikern går igenom de enskilda problemen efterhand, vi hoppas han kan fixa i alla fall det mest akuta.

Det har varit en arbetsam dag idag, bland annat har jag kört till Gastelyckan fyra gånger i olika ärenden. Praktikanten och jag satte upp lite böcker där, men det går som sagt ganska långsamt. Antalet böcker på uppsättningshyllorna börjar kännas överväldigande. När jag skulle hämta hyllsignatur-skyltarna på UB Norr såg jag att lastarna missat 1 1/2 meter Naturvetenskap. Det allra värsta är att det är mitt fel. Jag kan inte skylla på någon. Jag hade satt upp hänvisningen på fel ställe. Det är för sent att göra något åt det nu, vi får försöka dra ihop föregående och efterföljande rader med böcker, och pressa in det på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar