torsdag 25 oktober 2012

Compact-anläggning gone wild

Jag fick höra idag att bokstöden som vi beställt är dyra. 16 kr för en bockad plåtbit. Det är en del faktiskt, men vi har inte direkt något val. Vi har inga lämpliga kvar och det som flyttas just nu står på depåerna utan bokstöd. Ytterligare 2000 st är beställda nu.

En av de gamla compact-anläggningarna på UB Norr fick fullkomligt spader idag. Min kollega Anna-Karin var där och skulle plocka böcker. En knapptryckning ska öppna gången och sedan ska vagnen stå stilla i ytterläge. I detta fallet gick vagnen tillbaka av sig själv och började om proceduren. Vagnen gick alltså fram och tillbaka, fram och tillbaka hela tiden och det gick inte att stoppa den. Man känner sig ganska maktlös i den situationen. Det var ett av de märkligaste telefonsamtalen jag haft med Anna-Karin, när hon ringde och frågade om det gick att bryta strömmen på UB Norr. Lyckligtvis kunde jag svara, säkringarna sitter på en väggpelare. Detta är ytterligare en anledning till att vi inte vill ha kvar de gamla depåerna - det är alldeles för mycket trassel med de åldersstigna eldrivna hyllsektionerna.

Flyttkillarna håller på med Depå1-tidskrifterna på Sparta fortfarande. Det är en lång svit, så det kommer att ta några veckor att lasta allt. För att göra saker och ting ännu mer komplicerade, så var det någon som körde ner en stor container igår och ställde den exakt på den plats där flyttfirmans lastbil brukar angöra lastbryggan. Flyttarnas chaufför hade en del att säga om detta. Inget jag kan citera, dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar