onsdag 15 augusti 2012

Fler omflyttningar

Egentligen har jag semester, men det blir ändå ett litet inlägg här. Flyttkillarna har på cirka två veckor lastat 1982-1985 som stod på 3:e våningen, 1986-1989 som stod på 2:a våningen och bokstäverna P och T som stod på UB Norr. Någonstans där glömde de ta med en hel sektion (igen), men min kollega såg det och avstyrde den katastrofen, lyckligtvis. De följande hyllsignaturerna är U och V, och jag hoppas det tar så lång tid att jag inte behöver återvända till jobbet förrän sent i vecka 35. Vi får väl se.

Det har blivit lite andra böcker flyttade också. Fyra stora skåp med Tillfällighetstidningar i foliantformat (A3 eller större) har hittat en ny hemvist på 3:e våningen. Vi har alltså redan tecknat in hela den tomma ytan som uppstått på den våningen. Parallellt med den stora flytten till Gastelyckan, så håller en av mina kollegor, Anna-Karin, på med ett långtidsprojekt. Hon flyttar om alla svenska oktavmonografier i kat -57, så att de kommer i rätt följd. De ämnena som står på UB Norr (Matematik, Teknik, Zoologi etc) ska flyttas in till Helgonabacken och placeras in på sina rätta platser i magasinet. Just denna veckan skulle Matematik och Medicin hämtas, så det har krockat lite med den andra flytten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar