torsdag 5 juli 2012

Mörka depåer

Det har tyvärr inte blivit så mycket skrivet här på ett tag. Jag var ledig några dagar förra veckan och de småbarnen jag umgicks med då hade en del baciller som jag uppenbarligen inte tålde så bra. Sedan dess har jag har bara kunnat arbeta några timmar varje dag pga en sanslös förkylning, så det har inte funnits tid till att skriva något på bloggen.

Flyttarna har arbetat mestadels på egen hand de senaste veckorna. De har flyttat flera avdelningar: Numismatik, Ordensväsen, Politisk ekonomi, Polygrafer, Program, Religionsvetenskap, Resor, Riksdagstryck, Sjöväsen, Skrivkonst, Sport och Språkvetenskap. Av dessa var nog Program det besvärligaste. Det stod på Sparta, och killarna hade aldrig varit där förut. Det är, som jag tidigare nämnt, en mycket otrevlig arbetsmiljö där. Jag frågade efteråt, och fick till svar att de tyckte det var ett läskigt ställe. Jag håller väl med om det. Just där Program stod finns ytterst få lysrör, så där är ganska mörkt. Där är fläckvis fuktigt och fullt av spindelväv med tillhörande invånare också. Senast igår hittade jag en spindel klängande på bilen. Den har antagligen följt med en bokback ut från en depå (osäkert vilken, där finns sådana kryp på alla depåerna).

Problemen med compact-anläggningen på Gastelyckan når ständigt nya höjder. I en sektion ska man trycka på "fel" knapp för att den ska öppnas. Flera delar, bland annat där Historia och Juridik är placerade, står fast och går inte att rubba. Belysningen fungerar bara ibland. Peter har försökt få tag på en reparatör och det är ju inte så lätt vid denna tid på året. I nästa vecka kommer företaget som utvecklat systemet sända en representant (från Holland). Vi får se om det går att få rätt på eländet. Vi har fyra beställningar jag inte kan hämta pga detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar